Fitness yoga: Discover its benefits at Saint-Jude Gym & Spa

YOGA FITNESS  |  POWER YOGA| YOGA POSTURE  |  BALANCE YOGA  |  YOGA ABS

Saint-Jude: Where yoga meets training. Here are some courses that might make you think about integrating yoga to your workout. These are hybrid formulas designed for active people who like to move. So… move, breathe and enjoy this new experience brought to you by Saint-Jude Gym & Spa.

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YOGA FITNESS

The perfect hybrid. This course combines intensive body weight-training exercises with yoga postures for active rest. Strenuous effort stimulates endorphins and improves muscle endurance, while yoga helps eliminate metabolic waste and maintain mobility and flexibility.

 YOGA FITNESS

L’hybride parfait. Exercices intensifs avec poids du corps alternés avec des postures de yoga pour un repos actif. L’effort intense permet de stimuler les endorphines et d’améliorer l’endurance musculaire tandis que le yoga permet d’éliminer les déchets métaboliques et de conserver sa mobilité et sa flexibilité

POWER YOGA

Very dynamic and inspired by Ashtanga. This yoga class is characterized by a rapid sequence of postures to improve effort resistance, strength and flexibility, all while reducing stress. It’s an intensive training suited to the athlete in you – or the athlete that needs to be in action.

 POWER YOGA

Yoga dynamique inspiré du Ashtanga. Il se caractérise par enchaînement rapide de postures permettant d’améliorer la résistance à l’effort, la force et la souplesse, et de réduire son stress. Cet entraînement intensif conviendra au sportif qui sommeille en vous ou à l’athlète qui a besoin d’être dans l’action.

POSTURE YOGA

Intelligent, yoga-inspired exercises to ease tension in the hips (groin, pelvis, pelvic girdle) and shoulders. Perfect for releasing joint tension and improving posture. Ideal for people who’ve been sitting while working all day long.

YOGA POSTURE

Exercices intelligents inspirés du yoga permettant de délier les tensions au niveau des hanches (aine, bassin, ceinture pelvienne) et des épaules. Parfait pour libérer les tensions articulaires et améliorer la posture. Le compagnon idéal des personnes qui travaillent assises toute la journée.

BALANCE YOGA

In this class, the main muscle groups are activated successively by a fluid sequence of postures. The second half of the class aims to improve proprioception (one’s sense of the relative position of different parts of the body and the effort used in movement) through specific asanas that test balance.

YOGA ÉQUILIBRE

Cours dans lequel les principaux groupes musculaires sont activés successivement par un enchaînement fluide de postures. La deuxième partie du cours vise à améliorer la proprioception par des asanas spécifiques qui mettront votre équilibre à l’épreuve.

YOGA ABS

Emphasizing stability of the core: abdominal muscles, pelvic floor and lower back. This is a very effective way to help your yoga practice progress to feel more stable during all types of training – even bodybuilding – at the Gym or at home.

YOGA ABDOS

Cours mettant l’accent sur la stabilité du centre : les muscles abdominaux, le plancher pelvien, et le bas du dos. Très efficace pour progresser dans sa pratique du yoga et pour se sentir plus stable dans tous les exercices de renforcement et de musculation en salle ou à la maison.

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